bez_tytulu.png [300x96]

 

Stołówka zaprasza na obiady od 5 września 2019 roku. Aby zapisać dziecko należy wypełnić KARTĘ ZGŁOSZENIA. Zapisy prowadzi świetlica szkolna.

Koszt jednego obiadu:

- kl. I-III – 4,50

- kl. IV-VIII – 5,50  

Opłata za obiady za miesiąc styczeń wynosi:

- kl. I-III – 45,00 zł

- kl. IV-VIII – 55,00 zł    

Opłaty można dokonać w sekretariacie szkoły lub przelewem na konto:
35 1020 1055 0000 9102 0358 2855  
na przelewie w rubryce tytułem podajemy informacje:

   - za co dokonujemy wpłaty,

   - imię i nazwisko dziecka,

  - klasę, do której dziecko uczęszcza.

 

 

Zasady korzystania ze stołówki szkolnej

Karta zgłoszenia dziecka na obiady 2019/2020

Funkcjonowanie stołówki szkolnej.

 W naszej Szkole od dawna kładziemy duży nacisk na kreowanie zdrowego stylu życia, w tym zdrowego odżywiania  poprzez różne formy i treści działalności dydaktycznej oraz wychowawczej.

 

 Od września 2016 roku menu obiadowe będzie przygotowywane zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca  2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. poz. 65).

W procesie przygotowywania posiłków personel kuchni kieruje się następującymi zasadami:

§ 2.

1. Środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w jednostkach systemu oświaty muszą spełniać odpowiednie wymagania dla danej grupy wiekowej, wynikające z aktualnych norm żywienia dla populacji polskiej.

2. Środki spożywcze, o których mowa w ust. 1, dobiera się w taki sposób, aby:

1) na całodzienne żywienie składały się środki spożywcze pochodzące z różnych grup środków spożywczych;

2) posiłki (śniadanie, obiad, kolacja) zawierały produkty z następujących grup środków spożywczych: produkty zbożowe lub ziemniaki, warzywa lub owoce, mleko lub produkty mleczne, mięso, ryby, jaja, orzechy, nasiona roślin strączkowych i inne nasiona oraz tłuszcze;

3) zupy, sosy oraz potrawy sporządzane były z naturalnych składników, bez użycia koncentratów spożywczych, z wyłączeniem koncentratów z naturalnych składników;

4) od poniedziałku do piątku były podawane nie więcej niż dwie porcje potrawy smażonej, przy czym do smażenia jest używany olej roślinny rafinowany o zawartości kwasów jednonienasyconych powyżej 50% i zawartości kwasów wielonienasyconych poniżej 40%;

5) napoje przygotowywane na miejscu zawierały nie więcej niż 10 g cukrów w 250 ml produktu gotowego do spożycia;

6) każdego dnia były podawane:

a) co najmniej dwie porcje mleka lub produktów mlecznych,

b) co najmniej jedna porcja z grupy mięso, jaja, orzechy, nasiona roślin strączkowych,

c) warzywa lub owoce w każdym posiłku,

d) co najmniej jedna porcja produktów zbożowych w śniadaniu, obiedzie oraz kolacji;

7) w żywieniu całodziennym było podawane przynajmniej pięć porcji warzyw lub owoców;

8) co najmniej raz w tygodniu była podawana porcja

ryby.

 Sklepik w Szkole nie funkcjonuje. Jeśli pozostanie na terenie Szkoły automat z napojami i przekąskami, będziemy (tak jak do tej pory) monitorować sprzedawany tam asortyment.

Mam nadzieję, że Rodzice będą wspierać nasze wysiłki na rzecz wdrażania zdrowych nawyków żywieniowych poprzez ich kontynuację, wyeliminowanie z diety dzieci szkodliwych produktów, zastąpienie pieniędzy na ”śmieciowe”  jedzenie ze sklepu zdrową, pożywną i smaczną kanapką pełną warzyw.

warzywa.png [278x99]


Warunki korzystania ze stołowki szkolnej  w roku szk. 2016/2017

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku

Realizacja: Superszkolna.pl

Zaszyfrowany adres tej strony