Sztuka Emocji - będzie realizowana na lekcjach etyki w klasach I-III.
_______________________________________________________________________________________________________________
Uczniowie utrwalili wartość samej zabawy czy gry, a nie tylko jej wyniku, który przekłada się na wygraną. Przypomnieli sobie, że gry, w których uczestniczą mają dawać przyjemność i budować relacje - "Nie zawsze wygrywasz, raz wygrywasz, raz przegrywasz. Fajnie jest grać i dobrze się przy tym bawić". Takie nastawienie buduje postawę niezbędna do funkcjonowania w społeczeństwie.
Dzieci nauczyły się kolejnego prawa "Jeśli jesteś uczciwy, inni będą ci ufać" słuchając opowiadania o arze oszustce, która oszukiwała, by wygrać za wszelką cenę.
Wartości i odczucia, które dzieci odkrywają na lekcjach etyki to: odwaga, uprzejmość, uczciwość, współpraca, autonomia, wrażliwość, wysiłek oraz spokój i harmonia.
Jako wyraz ich zaangażowania by osiągnąć zamierzony cel, dzieci własnoręcznie wykonały trawy z patyków pozbieranych w lesie. Ulepiły też z plasteliny bohaterów towarzyszących im w tym roku szkolnym z czytanych "Bajek, które uczą jak żyć wśród innych".
Projekt Sztuka Emocji na lekcjach etyki
W Październiku uczniowie zgłębiali emocję - ZASKOCZENIE.
Ta krótkotrwała emocja pojawia się w sytuacji, kiedy nasze przewidywania nie spełniają się lub gdy spotyka nas coś niespodziewanego. w połączeniu z radością daje zachwyt, natomiast ze smutkiem - rozczarowanie.
Dzieci odgrywały zaskoczenie oraz wykonały prace plastyczne zaskakującym pędzlem, czyli np gąbką, pałeczkami do uszu, liściem, szczoteczką do zębów czy płatkami kosmetycznymi.