Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki” VI edycja – Świat pełen emocji.
Klasa 2a ukończyła realizację zadań z II modułu Międzynarodowego Projektu Czytelniczego "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki". Motywem przewodnim był temat "Smutek i złość".
Klasa 2a zakończyła prace związane z II modułem projektu czytelniczego "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki" dotyczącym smutku i złości.
Do realizacji zadań dzieci wybrały książkę Barbary Kosmowskiej "Dziewczynka z parku ".
Uczniowie poznali emocje i przygody głównej bohaterki.
W ramach projektu drugoklasiści wykonali następujące zadania:
- uzupełnili odpowiednie strony w lekturnikach;
- zaprojektowali nowe, kolorowe okładki do przeczytanej książki;
- na zajęciach technicznych powstały słoiczki z rybkami pocieszenia;
- zagrali w stworzone w aplikacji Wordwall "Koło fortuny";
- do "Drzewa emocji" powstały krople deszczu z rysunkami lub opisami klasowych smutków;
- odbyli pouczającą pogadankę nt. "Jak radzić sobie ze złością i smutkiem?";
- uzupełnili karty pracy dotyczące lektury, które usystematyzowały wiedzę o przeczytanej książce.
Wszystkie działania były bardzo inspirujące i kreatywne.
Uczniowie klasy 2a przystąpili do realizacji VI edycji projektu czytelniczego „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki” z pełnym zaangażowaniem. Po wspólnym wybraniu lektury Waldemara Cichonia pt. "Cukierku, ty łobuzie” i jej przeczytaniu dzieci pokolorowały okładki lekturników i uzupełniły strony związane z przeczytaną lekturą.
Na kolejnych zajęciach klasa 2a została podzielona na grupy i dzieci wykonały gry planszowe nawiązujące do przeczytanej książki. Każde z dzieci miało przydzielone zadanie do wykonania. Uczniowie świetnie się przy tych działaniach bawili. Następnie mogli zagrać we własnoręcznie wykonane gry. Śmiechu i radości nie było końca.
Podczas zajęć plastyczno – techniczych uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Ich zadaniem było wykonanie trójwymiarowej makiety, przedstawiającej wybraną przygodę bohatera lektury. Prace okazały się bardzo pomysłowe. Uczniowie starannie i z najdrobniejszymi szczegółami odtworzyli rożne detale. Na sam koniec dzieła małych artystów zostały zaprezentowane uczniom pozostałych klas 1-3.
Ostatnim zadaniem obowiązkowym jakiego podjęła się grupa drugoklasistów było wykonanie kapsuły czasu i włożenie do niej rzeczy związanych z przeczytaną lekturą. Pojawiły się tutaj rysunki i drobne rzeczy. Wszystkie dzieci mają nadzieję, że pod koniec klasy trzeciej lub ósmej uda się otworzyć kapsułę, która przywoła wesołe wspomnienia. Dodatkowo uczniowie zorganizowali quiz z pytaniami i rozegrali mini teleturniej.
Uczniowie klasy 2a postanowili zrealizawać także dodatkowe zadania emocjonalne.
- Został stworzony klasowy „Album Radości” – każde dziecko narysowało i opisało to, co sprawia im radość. W każdej chwili smutku uczniowie mogli sięgnąć do klasowej książki radości.
- Na klasowej gazetce powstało Drzewo Emocji. Zadaniem uczniów było wykonanie kolorowych liści z rysunkami lub krótkimi śmiesznymi słowami lub zdaniami wyrażającymi radość/szczęście.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Klasa 1a ukończyła realizację zadań z III modułu Międzynarodowego Projektu Czytelniczego "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki". Motywem przewodnim był temat "Bądź dobry dla roślin".
Po wybraniu i przeczytaniu książki Marii Terlikowskiej "Drzewo do samego nieba" nastąpiła realizacja takich zadań:
- uzupełnienie lekturników,
- wykonanie projektu doniczek, na których znalazły się motywy z przeczytanej książki,
- z okazji Dnia Ziemi wykonanie eko plakatów,
- lektura na wieszaku,
- sianie ziół i warzyw - klasowy ogródek na parapecie,
- hodowla roślin w skrzyniach,
- lekcje pod chmurką - akcent czytelniczy.
Czekamy na kolejną edycję projektu 🙂
Będzie bardzo emocjonujaco.
W dniu 5 marca uczniowie klasy 1a zrealizowali kolejne zadanie projektu czytelniczego. Uczniowie z radością wykonali plakaty promujące adopcję zwierząt. Odbyła się też mała debata w klasie na ten temat.
Wszyscy byli zgodni, że warto pomagać i troszczyć się o naszych mniejszych braci.
![adoptuj_zwierzeta_1.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_1.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_2.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_2.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_3.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_3.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_4.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_4.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_5.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_5.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_6.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_6.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_6.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_6.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_8.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_8.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_9.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_9.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_10.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_10.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_11.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_11.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_12.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_12.jpg)
![adoptuj_zwierzeta_13.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/adoptuj_zwierzeta_13.jpg)
![obroza_dla_pupila_1.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_1.jpg)
![obroza_dla_pupila_2.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_2.jpg)
![obroza_dla_pupila_13.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_13.jpg)
![obroza_dla_pupila_3.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_3.jpg)
![obroza_dla_pupila_4.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_4.jpg)
![obroza_dla_pupila_5.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_5.jpg)
![obroza_dla_pupila_7.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_7.jpg)
![obroza_dla_pupila_7.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_7.jpg)
![obroza_dla_pupila_8.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_8.jpg)
![obroza_dla_pupila_9.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_9.jpg)
![obroza_dla_pupila_10.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_10.jpg)
![obroza_dla_pupila_11.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_11.jpg)
![obroza_dla_pupila_12.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_12.jpg)
![obroza_dla_pupila_14.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/obroza_dla_pupila_14.jpg)
Klasa 1a w styczniu z radością przystąpiła do realizacji zadań z II modułu dotyczących projektu czytelniczego, który zatytułowany jest "Bądź dobry dla zwierząt ".
Uczniowie skrupulatnie uzupełnili strony w lekturniku dotyczące przeczytanej książki Toma Justyniarskiego "Psie troski".
Zorganizowany został też Dzień Głośnego Czytania, który przypadł na 7 lutego. Podczas tego spotkania zostały wykorzystane fragmenty książek poświęcone zwierzętom. Dodatkowo uczniowie chętnie sięgnęli z zasobów biblioteki szkolnej kilka pozycji czytelniczych poświęconych zwierzętom.
W Dniu Pizzy - 9 lutego mali czytelnicy zaprojektowali i wykonali pizzę lekturową czyli przedstawili na 8 kawałkach przygody bohaterów przeczytaj książki "Psie troski".
Ciekawym zadaniem okazała się także "Lektura w pudełku" - do którego uczniowie włożyli różne rzeczy kojarzące się z przeczytaną książką.
Jeszcze zostało kilka zadań do wykonania, ale na razie 🤫
Zbieramy pomysły i pozytywne myśli.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wraz z nastaniem października, klasa 1a rozpoczęła swoją przygodę z Międzynarodowym Projektem Czytelniczym. Razem z wychowawcą klasy uczniowie wybrali lekturę "Baśń o dwunastu miesiącach".
Następnie dzieci obejrzały "Rozchmurzone opowiadanie na powitanie" o chmurce Tosi, która bardzo lubi przyglądać się dzieciom czytającym książki.
Tak bardzo spodobała się im ta chmurka, że zapragnęły mieć własne. Na zajęciach plastycznych uczniowie w grupach wykonali obłoczki czytelnicze. Tym sposobem uczniowie byli gotowi do realizacji zadań z I modułu zatytułowanego "Bądź dobry dla ludzi".
W pierwszej kolejności chłopcy i dziewczynki pokolorowali w lekturnikach okładki, podpisali je i uzupełnili strony związane z pierwszą przeczytaną lekturą.
Na kolejnych zajęciach powstała lekturą na lince. Aby zachęcić uczniów z klas 1-3 do aktywnego czytania książek, uczniowie klasy 1a wykonali plakaty, dzięki którym przekazali swoim kolegom i koleżankom, że warto sięgać po różne książki, by czytając poszukiwać w nich wzorców oraz dobra.
Bardzo kreatywnym i ciekawym zadaniem okazało się wykonanie makiety przedstawiającej wybraną scenę z przeczytanej lektury.
![czytanie_pod_chmurka.jpg [1653x2338]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/930/cms/szablony/18722/zdjecia/orign/czytanie_pod_chmurka.jpg)
Klasa 3a zakończyła realizację projektu czytelniczego Czytam z klasą - lekturki spod chmurki.
W ostatnim etapie podróży po świecie, uczniowie wykonali pracę przedstawiające bilety podróżnicze 🙂
Cóż to była za zabawa.
Jednym słowem opłaciło się wziąć udział w tak zacnym przedsięwzięciu jakim jest projekt czytelniczy
Jak napisał Umberto Eco "Kto czyta książki ten żyje podwójnie".
"Podróże po świecie" wykonała klasa 3a.
W sprzyjających warunkach pogodowych dzieci odbyły Lekcję pod chmurką - oczywiście nie zabrakło akcentu czytelniczego.
Jak się okazało, czytać można w różnych pozycjach 😉
Klasa 3a wykonała kolejne zadanie projektowe - w parach uczniowie włożyli do pudełek po butach różne rzeczy kojarzące się z przeczytaną lekturą "Afryka Kazika".
Na forum klasy dzieci mialy możliwość prezentacji swoich zbiorów.
Klasa 3a rozpoczęła działania związane z realizacją III modułu projektu czytelniczego Czytam z klasą - lekturki spod chmurki - Podróże po świecie.
Po przeczytaniu lektury Łukasza Wierzbickiego "Afryka Kazika" i zapoznaniu się bliżej z postacią podróżnika Kazimierza Nowaka, uczniowie uzupełnili pierwsze strony lekturnika dotyczące III modułu.
Dodatkowo wysłuchali poprzez audiobook, kilka przygód bohatera książki.
Na zajęciach plastycznych dzieci wykonały zakładki do książek nawiązujące tematyką do przeczytanej lektury.
Klasa 3 a zdobyła certyfikaty potwierdzający ukończenie II modułu projektu czytelniczego.
Uczniowie klasy 3a zakończyli realizację zadań II modułu projektu czytelniczego "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki - Podróże po Europie".
Po uzupełnieniu lekturników, uczniowie wyszukali ważne informacje o Szwecji, gdyż bohaterami przeczytanej książki były szwedzkie dzieci z Bullerbyn.
Pierwszy Dzień Wiosny uczniowie postanowili uczcić akcentem czytelniczym. W klasie odbyło się wspólne czytanie książek.
Powstała też lektura na lince - pomysłów było co nie miara.
Podczas zajęć plastyczno-technicznych grupa chłopców i dziewcząt zbudowała dwie makiety przestawiające wioskę z Bullerbyn.
Podsumowaniem całego drugiego modułu było przedyskutowanie, obejrzenie krótkiej prezentacji na temat zasad bezpieczeństwa podczas wypraw i wyjazdów - dzięki temu powstała Księga Bezpieczeństwa.
Teraz uczniowie z klasy 3a oczekują z niecierpliwością na realizację ostatniego modułu zatytułowanego "Podróże po świecie ". Jednym słowem statki czytelnicze już zacumowane i w pełnej gotowości - Ahoj przygodo 😃
3a rozpoczęła pracę nad II modułem projektu czytelniczego.
Uczniowie wyruszyli w podróż do Szwecji wraz z bohaterami książki Astrid Lindgren "Dzieci z Bullerbyn".
Po przeczytaniu lektury, uzupełniły strony w lekturnikach.
9 lutego z okazji Dnia Pizzy zrealizowały bardzo ciekawe zadanie. Na tekturowej pizzy powstało 8 przygód bohaterów przeczytanej książki. Śmiechu, zabawy i pomysłów było dużo.
A po feriach z przyjemnością ruszamy do realizacji kolejnych zagadnień.
Klasa 3 a zdobyła certyfikaty potwierdzający ukończenie I modułu projektu czytelniczego.
Uczniowie klasy 3a wyruszyli w podróż po Polsce i wraz z przeczytana lekturą o Julianie Tuwimie, zawitali w mieście Łódź.
Zebrali mnóstwo informacji na temat urokliwej i tętniącej życiem miejscowości.
Postanowili otworzyć biura turystyczne i stworzyli broszury zachęcające do podróży w ten region Polski.
Pomysłów i radości nie było końca 🙂
Podczas kolejnych zajęć uczniowie 3a prezentowali lekturę w pudełku.
Podczas zajęć kreatywnych klasa 3a ruszyła w podróż po Polsce z lekturą "O rany Julek - o tym jak Julian Tuwim został poetą".
Uczniowie bardzo chętnie przystąpili do pracy i z wykonali z obowiązkowych zadań następujące zagadnienia:
- część grupy zrobiła plakaty promujące czytelnictwo i zachęcające do przeczytania w/w lektury, a kolejna grupa została projektantami gier planszowych związanych tematycznie z książką.
Później wspólnie mogliśmy zagrać w nasze, własnoręcznie stworzone gry 🙂
Uczniowie klasy 3a rozpoczęli kolejna podróż czytelniczą.
Wykonali Kodeks Czytelnika, pokolorowali lekturniki, wykonali swoje osobiste chmurki, a zabawy przy tym był ogrom.
Nasza szkoła bierze udział w IV Edycji Międzynarodowego Projektu wspierającego czytanie w klasach 1-3 - Czytam z klasą - lekturki spod chmurki "Podróżowanie przez czytanie"
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny - Czytam z klasą lekturki spod chmurki
Klasa 2a przystąpiła w tym roku szkolnym do III edycji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego CZYTAM Z KLASĄ – LEKTURKI SPOD CHMURKI. Jego głównym założeniem jest wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród uczniów klas 1-3. Projekt ten rozpoczął się 1. października i potrwa do końca roku szkolnego
Cóż to była za wspaniała zabawa i książkowa podróż. Już nie możemy doczekać się kolejnej edycji projektu, by ponownie wyruszyć na spotkania z bohaterami książek.
Podsumowując realizację III części modułu projektu "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki" dzieci z klasy 2a świetnie wcieliły się w rolę projektantów mody i modeli. Początkowo uczniowie mieli za zadanie wykonać rysunek/szkic stroju detektywa. W dalszej części zajęć wypełnili ostatnie części lekturnika, a na koniec młodzi projektanci przeszli do działań praktycznych i stworzyli fantazyjny strój detektywa.
Kolejne lekcje stały się świetną okazją do ponownego otworzenia biur detektywistycznych. Ciekawym wyzwaniem było poznanie kolejnego poszukiwanego zawodu czyli profesja detektywa. Uczniowie wykonali rysopis poszukiwanego. Wyruszyli do miasta zawodów i prócz biura detektywistycznego odwiedzili także wszystkie wirtualne miejsca pracy związane z niesieniem pomocy. Pod koniec zajęć, dzieci pokusiły się o złamanie stereotypów zawodowych. To zadanie pokazało, że strażak, policjant, lekarz czy choćby detektyw, to nie tylko męskie zawody.
W połowie maja milusińscy z klasy 2a przystąpili do realizacji końcowych zadań III modułu projektu i żeby rozruszać swoje głowy, uczniowie rozpoczęli zajęcia zabawą "Numer alarmowy". Wspólnie zaśpiewali piosenkę i wraz z nauczycielem porozmawiali na jej temat. To była świetna okazja do przypomnienia sobie i usystematyzowania wiedzy dotyczącej niesienia pomocy i znajomości numerów alarmowych. Na koniec szkolnych zajęć, przy sprzyjającej pogodzie uczniowie wykonali zadanie - "Lekcja pod chmurką". Ciepło, śpiew ptaków i piękna pogoda sprzyjała w czytaniu książek na świeżym powietrzu.
Na początku maja dzieci zrealizowały zadanie "Lektura na wieszaku". Pomysłowość wychowanków pozwoliła z pozoru zwykłe wieszaki na ubrania, zamienić w ciekawe ekspozycje. Pojawiły się magiczne koraliki, czapka złej Filomeny, kamienne lwy czy latająca taksówka. Dzieci bardzo chętnie opowiadały o swoich dziełach i pod koniec zajęć zawiesiły swoje prace na klasowej gazetce. W ten sposób uczniowie z równoległej klasy również mogli choć trochę przenieść się w książkowy świat przygód Karolci.
To była wspaniała zabawa.
Pod koniec kwietnia uczniowie przygotowali makiety wybranego miejsca, o którym przeczytali w lekturze. Na jednej z makiet sensację wzbudziła książkowa Filomena, zamknięta w klatce dla małp, z podpisem "Dziwne zwieżę".
Było dużo śmiechu i zabawy przy wykonywaniu w/w zadania.
Czytam z klasą - lekturki spod chmurki – III moduł projektu pt. “Na ratunek”.
Na początku kwietnia klasa 2a rozpoczęła realizację III modułu czyli ostatnią części projektu Czytam z klasą - lekturki spod chmurki zatytułowany “Na ratunek”. Z dużym zaangażowaniem i radością uczniowie przeczytali książkę pt. “Karolcia” i rozpoczęli realizację zadań. Pierwszą powinnością jaką dzieci wykonały po zapoznaniu się z utworem, było uzupełnienie w lekturnikach odpowiednich stron.
Klasa 2a zdobyła certyfikaty potwierdzające zakończenie dwóch modułów Międzynarodowego Projektu Czytam z klasą - lekturki spod chmurki.
Uczniowie z niecierpliwością czekają na realizację ostatniego III modułu pod tytułem "Na ratunek".
W dniu 15 marca 2022 r. uczniowie klasy 2a wykonali ostatnie zadanie z II modułu projektu. Wcielili się w rolę redaktorów z danej gazety i przeprowadzili wywiad z naukowcem.
W dniu 10 marca br. wraz z pomocą nauczyciela p. Magdaleną Karczewską, klasa 2a wykonała kilka prostych doświadczeń m.in:
- za pomocą butelki, drożdży, ciepłej wody i cukru został napompowany balon,
- kolorowe ciecze, które nie przenikały się wzajemnie,
- ciecz nienewtonowska oraz wiele innych ciekawych doświadczeń.
Zabaw i zachwytów nie było końca.
W dniu 8 marca br. klasa 2a ponownie otworzyła swoje biura detektywistyczne i wykonała rysopis poszukiwanego astronoma. Odwiedzili również miasto zawodów, by więcej dowiedzieć się o pracy astronoma.
W dniu 3 marca br. klasa wykonała zadanie "Lektura w pudełku" - do pudełek uczniowie włożyli różne rzeczy, które skojarzyły im się z przeczytana lekturą.
W tym dniu także dzieci ponownie wyruszyły do miasta zawodów. Pojawiła się zabawa "Kto to powiedział?", która polegała na tym, aby odgadnąć jaki to zawód po wcześniejszym wysłuchaniu słów opisujących dane czynności jakie ta osoba wykonuje. Uczniowie sprawnie i szybko poradzili sobie z tym zadaniem, jak i odgadli zawód z przeczytanej lektury.
W dniu 24.02 uczniowie klasy 2a zabawili się w pisarzy i ilustratorów - napisali i narysowali dalszą część przygód do przeczytanej lektury "Dzieci Pana Astronoma". Natomiast 28.02 pokusili się o wykonanie komiksu opowiadającego treść przeczytanej lektury. Oto kilka zdjęć.
W styczniu klasa 2a rozpoczęła realizację II modułu projektu "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki". Rozpoczął się istny zawrót głowy 😉
Po przeczytaniu lektury Wandy Chotomskiej "Dzieci Pana Astronoma", w dniach 26.01 oraz 17.02 wykonały pierwsze zadanie obowiązkowe - uzupełniły strony lekturnika.
Dziś 15.12.2021 r. uczniowie klasy 2a poruszali się wirtualnie w mieście zawodów. Oglądaliśmy mapę karier oraz budowaliśmy własne miasteczko. Dzięki temu uczniowie poznali wiele zawodów wykonywanych przez różne osoby, w najbliższym otoczeniu.
W dniu 13.12.2021 r. uczniowie klasy 2a ponownie otworzyli swoje biura detektywistyczne. Na początku nauczyciel wyjaśnił dzieciom znaczenie słowa "rysopis". Następnie uczniowie na kartach pracy wykonali taki rysopis poszukiwanego, czyli bohatera przeczytanej lektury - pilota.
Powstały piękne rysunki oraz opisy. Skupiliśmy się również na atrybutach jakimi posługuje się pilot - również wypełniliśmy odpowiednie karty pracy.
Na kolejnej lekcji, w tym samym dniu, uczniowie mieli za zadanie zaprojektować szkic środka transportu, jakim poruszał się bohater lektury "Pilot i ja".
Efektem końcowym było wykonanie takiego pojazdu z dostępnych materiałów. Uczniowie spisali się na medal 🙂
Na kolejnej lekcji - część grupy wykonała gry planszowe, nawiązujące do przeczytanej lektury. Ogromną przyjemność sprawiło dzieciom granie w własnoręcznie przygotowaną grę. 🙂
W dniu 25 października 2021 dzieci z klasy 2a otworzyły biura detektywistyczne i poszukiwały pilota (w nawiązaniu do przeczytanej lektury "Pilot i ja") - wykonali plakaty reklamujące biura detektywów.
W dniu 22 października 2021 uczniowie klasy 2a, wykonali kolejne zadanie z projektu. Uczniowie na plastyce wykonali plakaty zachęcające do czytania książek papierowych.
W dniu 18 października 2021 uczniowie klasy 2a, wykonali kolejne zadanie z projektu Czytam z klasą - modułu I , dotyczące przeczytanej lektury "Pilot i ja" - zakładka do książki.
Podczas kolejnych zajęć omawialiśmy pierwszą przeczytaną lekturę "Pilot i ja", wykonując dodatkowo poszczególne zadania - kolorowanie i wypełnianie lekturnika.
Klasa 2a rozpoczęła realizację zadań projektowych dotyczących I modułu Czytam z klasą lekturki spod chmurki.
Uczniowie wykonali chmurki zachęcające do czytania. Na lekcji dzieci wysłuchały opowiadania o Chmurce Tosi oraz zaznajomiły się z listem od Tosi.