dysleksjapng [401x544]

Dyslektycy to nieprzeciętne osobowości, ciekawe świata, dążące do odkrywania nowych doznań.  W wieku szkolnym zwykle ceni się w nich to, że łatwo łączą fakty i myślą z prędkością światła. A wszystko dzięki umiejętności myślenia obrazami. Dysleksja jest innym sposobem patrzenia na rzeczywistość, dalekim od schematu, bardzo elastycznym i kreatywnym. Mało kto wie, że dyslektyk potrafi myśleć 10 tysięcy razy szybciej od tych, którzy przetwarzają informacje linearnie.

Jeśli w procesie tradycyjnego nauczania Twoje dziecko czyta powoli, przekręca wyrazy i myli litery, brzydko pisze, nie trzyma się linii, ma problem z zapamiętywaniem sekwencji, nie ogarnia tabliczki mnożenia w takim tempie jak inne dzieci w klasie, litery lub cyfry pisze w sposób lustrzany, ma problem ze sznurowadłami, jazdą na rowerze, bardzo łatwo się rozprasza, może masz w domu geniusza!

Nie pomimo, ale z powodu dysleksji dołączy do szacownego grona wielkich tego świata jak:

• Leonardo da Vinci

• Albert Einstein

• Walt Disney

• Hans Christian Andersen

• Ludwig van Beethoven

• Bill Gates

• Wolfgang Amadeusz Mozart

• Michał Anioł Buonarotti …

Celem zajęć korekcyjno-wyrównawczych, czyli reedukacji jest wsparcie i stymulacja rozwoju dziecka, zminimalizowanie trudności edukacyjnych, kształtowanie technik przyswajania wiedzy oraz rozwijanie umiejętności przy wykorzystaniu potencjału i zainteresowań dziecka poprzez korygowanie zaburzonych funkcji:

  • Usprawnianie analizatorów – wzrokowego, słuchowego i kinestetyczno - ruchowego oraz integrację ich funkcji.
  • Ćwiczenia koncentracji uwagi i pamięci.
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej.
  • Kształtowanie umiejętności porównywania, przyporządkowania, segregowania i uogólniania.
  • Kształcenie umiejętności samokontroli i samodzielności w działaniu.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Armii Krajowej w Milanówku

Realizacja: Superszkolna.pl